הקייסים התכנסו: להחזיר את הדור הצעיר ל"ביתא ישראל"

יוסי צלניקר 1 Comment on הקייסים התכנסו: להחזיר את הדור הצעיר ל"ביתא ישראל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן השתתף בשבוע שעבר בכנס הקייסים השנתי במעמד ח"כ שמעון סולומון, הרב הראשי ליהודי אתיופיה, הרב יוסף הדנה, מנהל עמותת הנני, רשת הגרעינים הקהילתיים של יוצאי אתיופיה, הרב משה סולומון וקייסים רבים.

במהלך הכנס סגן השר התוודע לפעילות הקייסים בקהילתם וברמה הארצית, וניסיונם להוות מנהיגות ולסייע בקליטת הקהילה האתיופית בארץ. במהלך הכנס, אמר סגן השר כי המשרד לשירותי דת יסייע לקייסים בנושא גובה משכורתם, הגדלת התקנים שלהם וכן במציאת מקום פיזי עבורם.

עוד הוסיף ואמר כי "לקייסים תפקיד מכריע בעיצוב הדור הבא של הקהילה ; הם מעבירי המסורת מהעבר אל דור העתיד. בלעדיהם גדלים בני העדה האתיופית מנותקים ממסורת העבר ונוצרת אצלם תחושה שאין להם שורשים. לדבר יש השפעה שלילית על הדור הצעיר שמרגיש מנותק מהמסורת. בשל כך המשרד לשירותי דת יסייע ככל הניתן בהעצמת מוסד הקייסים במדינת ישראל".

"העלייה של הקהילה לארץ וניסיון השתלבותה בחברה הישראלית הובילו לא פעם לתופעת התנתקות ממסורת אבות. רבים מבני הדור הצעיר שגדל וחונך על ערכי הקהילה היהודית "ביתא ישראל", נטש את המסורת והמנהגים שהביאו עמם הוריהם מאתיופיה. בשל כך דמותו של הקייס בקהילה חשוב כל כך לשם שימור מסורת אבות ומנהגי הקהילה לבל ישכחו".

בתום דבריו חתם סגן השר "כולי תקווה שנמשיך לעבוד יחד, ולקדם משמעותית את בני הקהילה בקליטה הרוחנית והחברתית בארץ".
תמונה 1 כנס קייסים



1 תגובות

מיין תגובות